بهینه سازی سایت برای Content Freshness
فاکتور رتبه بندی freshness صفحه وب بهینه سازی سایت آپدیت محتوا
با توجه به الگوریتم تازگی محتوا، وبسایتهایی که بهطور مداوم محتوای تازه و جدید ارائه میدهند، در جستجوهای مرتبط با آنها بهترین رتبه را بدست میآورند. اگر نسبت به رقبای خود بتوانید با سرعت بالاتری محتوا منتشر کنید، قطعا شانس بیشتری برای کسب رتبههای بالاتر در نتایج جستجوی گوگل خواهید داشت. برای مثال گوگل یک الگوریتم جدید منتشر میکند، حالا اگر شما بتوانید سریعتر از رقبای خود یک مقاله در رابطه با الگوریتم جدید گوگل بنویسید، شانس بسیار بیشتری برای کسب رتبههای بالاتر دارید. این موضوع برای سایتهای خبری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید توجه ویژهای نسبت به آن داشته باشند. در واقع هیچ راهی برای اطمینان از اینکه آیا سایت شما توسط الگوریتم تازگی محتوای گوگل ضربه خورده است یا حتی برای اینکه بدانید کدام صفحات به طور خاص مورد بررسی قرار گرفته است وجود ندارد. اما، اگر متوجه میشوید که صفحات قدیمیتر در سایت شما با گذشت سالها یا ماهها به طور پیوسته کاهش یافتهاند، ممکن است به این دلیل باشد که کمتر به روز شدهاند.
بعضی از مواقع توی ابزارهای تحلیلی گوگل میبینیم که کلمات کلیدی مربوط به یک مقاله، دیگه ترافیکی دریافت نمیکنه؛ پس در اینجا با کیورد ریسرچ (keyword research) جدید، میتونید محتوای خودتون رو به روزرسانی کنید. از سوی دیگر، در مقابل «عبارت نیازمند تازگی» مفهومی به نام «محتوای نیازمند تازگی» وجود دارد. همیشه به خاطر داشته باشید که عوامل رتبه بندی زیادی وجود دارد و الگوریتم های زیادی صفحه را بررسی میکنند و فرشنس فقط یکی از این الگوریتم ها است. نمایه سازی زمانی است که گوگل برای اولین بار به محتوای شما نگاه می کند و آن را به اصطلاح ایندکس می کند. در سال 2019 اعلام شد که گوگل الگوریتمهای جستجوی خود را بهروزرسانی کرده است تا بخشهای snippets را بهروز، تازه و مرتبط نگه دارد.
الگوریتم تازگی محتوا (Freshness Algorithm) یکی از الگوریتم های مهم موتورهای جستجوی اینترنتی است که به بهبود رتبه بندی صفحات وب کمک می کند. در این صورت، باید به خوبی مطالب خود را بروزرسانی کرده و محتوای جدیدی را به صورت مداوم ارائه دهید تا امتیاز بیشتری در الگوریتم تازگی محتوا کسب کنید و احتمال نمایش در صفحات اول نتایج جستجو را افزایش دهید. هدف اولیه الگوریتم Freshness جلب رضایت کاربرانی است که در جستجوی اطلاعات جدید هستند. Google تشخیص میدهد که برخی موضوعات، مانند اخبار و سیاست، نیاز به بهروزرسانیهای مکرر دارند تا آخرین پیشرفتها را در اختیار کاربران قرار دهند. با اولویت بندی محتوای تازه، این الگوریتم تضمین میکند که کاربران مرتبط ترین و به موقع ترین اطلاعات را برای جست و جوهای خود دریافت میکنند. وقتی در شبکه های اجتماعی محتوایی را منتشر می کنید، این موضوع زمینه ساز جلب توجه کاربران و مخاطبین هدف شما است.
با آپدیتهای الگوریتم های گوگل هماهنگ باشید و مرتبط ترین اطلاعات را برای جست و جوی کاربران در اختیار آنها قرار دهید. کاربران هنگام انجام جستجو انتظار دارند جدیدترین و مرتبط ترین اطلاعات را دریافت کنند. تصور کنید که نتیجه یک مسابقه فوتبال اخیر را جستجو میکنید و وارد سایتی میشوید که امتیازهای منسوخ هفتههای قبل را نشان میدهد. هدف الگوریتم Freshness حذف محتوای نامربوط و قدیمی است، به طوری که فقط جدیدترین و مفیدترین اطلاعات در نتایج جستجو ظاهر شود. به عبارت ساده، عامل رتبه بندی محتوای تازه Google اساساً به قرار دادن متن در سایت شما اشاره دارد.
طبق آن هر صفحه ای که اطلاعات بروز تری را ارائه می دهد به صورتی که کاربران به آن نیاز دارند، شایسته دریافت جایگاه بهتری می باشد. با توجه به اینکه محتوایی که قدیمی شده است، ممکن است به روزرسانی نشده و اطلاعات آن منسوخ شده باشد، این الگوریتم با بهروزرسانی و بهروزکردن محتوا، اطمینان میدهد که کاربران اطلاعات صحیح و بهروزی را در اختیار دارند. این الگوریتم با توجه به تاریخ انتشار یا بهروزرسانی محتوا، سایتها را رتبهبندی میکند. استفاده از ساختار مرتبط نیز یکی از روش های بهینه سازی الگوریتم تازگی محتوا است. با بهروزرسانی محتوا، وبسایت میتواند محتوای خود را با استفاده از دادههای جدید و بهروزرسانی شده بروز کرده و با این کار به تازگی محتوا کمک کند. اما بهروزرسانی محتوا به تنهایی کافی نیست و باید به افزودن محتوا جدید نیز توجه داشت.
این می تواند هنگام تلاش برای رتبه بندی در Google تأثیر منفی بگذارد.برای بهترین نتیجه ، مهم است که درباره محتوای صفحه اول و فهرست بندی معنایی فکر کنید. انجام این کار به شما در رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجوگر مختلف کمک می کند. سال 2010 بود که پیش بینی شد حجم محتوای تولید شده در اینترنت تا سال 2017 بیشتر از اطلاعات منتشر شده طی 5 هزار سال قبل تر از آن باشد. این یعنی سایت شما در میان میلیاردها صفحه محتوا باید به نحوی پایش شود که عینا به مخاطب خود برسد. یک سال بعد یعنی اواسط 2011 الگوریتم فرشنس رونمایی شد که باعث ایجاد تغییرات زیادی در نتایج جستجو بود.
اما جالب است بدانید که گوگل همچنین منبع لینکهایی که به شما داده شده است، بررسی میکند. یعنی اگر سایتی به شما لینک داده است که معمولا محتوای بهروز ندارد، الگوریتم تازگی محتوا امتیاز تازگی سایت شما را کاهش میدهد. این الگوریتم در تلاش است تا به روزترین نتایج را در اختیار کاربر قرار دهد و موضوع زمان را نیز در این امر دخیل کرده است. به صورت خلاصه و مختصر اگر بخواهیم الگوریتم تازگی محتوا گوگل را تعریف کنیم باید بگوییم که دقیقا به کاربر اهمیت میدهد تا کاربر بتواند به روزترین و درستترین اطلاعات را در دسترس داشته باشد. الگوریتم Freshness گوگل به ما یادآوری میکند که دنیای محتوا، دنیایی پویا و در حال تغییر است. با این حال، نباید فراموش کنیم که برخی از مطالب، مانند مطالب آموزشی و راهنماها، به عنوان محتوای همیشه سبز شناخته میشوند و با گذشت زمان ارزش خود را از دست نمیدهند.
کلید موفقیت در تولید محتوا، ایجاد تعادل مناسب بین محتوای تازه و همیشه سبز است. با شناسایی و بهروزرسانی مداوم محتوای همیشه سبز و تولید محتوای تازه و مرتبط، میتوانید یک استراتژی محتوایی موفق را اجرا کنید. الگوریتم Freshness گوگل چیست؟ با این الگوریتم، گوگل محتوای تازه و مرتبط را به کاربران ارائه میدهد. در این مقاله، به بررسی عمیق الگوریتم تازگی گوگل، عوامل مؤثر بر آن و تأثیر آن بر سئو سایت شما میپردازیم. دلایل زیادی برای بروزرسانی محتوا و بهره مندی از تاثیر الگوریتم فرشنس گوگل وجود دارند.
اخیرا گوگل، بروزرسانی تاریخ منتشر شدن مقاله و سال در عنوان را جز تازگی محتوا به حساب نمی آورد. اگر شما به تاریخ انتشار ۱۰ نتیجه ی صفحه ی نخست گوگل توجه کنید متوجه محاسبه ی سطح تازگی یک پرس و جو توسط کاربران خواهید شد. فاکتورهای مختلفی وجود دارند که برای سنجیدن تازگی محتوا در الگوریتم تازگی گوگل مورد استفاده قرار میگیرند. برای اینکه بتوانید از این روش بهینه سازی استفاده کنید، باید با رویدادهای جاری در حوزه مرتبط با وب سایت خود آشنا باشید و پست های مرتبط با آنها را ایجاد کنید. با ایجاد محتوای جدید و به روز، می توانید رتبه بندی صفحات خود را بهبود ببخشید.
البته افزایش این زمان به این معنا نیست که کاربر باید زمان زیادی رو توی سایت بگذرونه، اگر کاربر از ابتدای ورودش به سایت 2 دقیقه صرف میکرده پس از گذشت سه ماه اون زمان باید نزدیک 3 دقیقه شده باشه. الگوریتم فرشنس گوگل تنها یکی از الگوریتمهای گوگل است که باید برای بهبود سئو وبسایت از آن کمک گرفت. برای اینکه بتوانید از الگوریتمهای گوگل به بهترین شکل استفاده کنید، نیاز به تقویت سئو سایت با کمک شرکت یاس وب و تیم قدرتمند آن دارید. حتماً تا کنون متوجه شدهاید که گوگل نسبت به تازگی محتوای سایتها تعصب خاصی نشان میدهد و دوست دارد آنچه به مخاطبانش میرساند تازه و داغ باشد. پس برای اینکه بتوانید از گوگل رتبه و ترافیک بگیرید باید در راستای سیاستهای آن حرکت کرده و همیشه برای کاربرانتان محتوای تازه و جدید تولید کنید.
حالا ممکن است تاثیر بهروزرسانی محتوا بر روی سایتهای خبری نسبت به سایتهای آشپزی بیشتر باشد، اما قطعا تاثیر قابل ملاحظهای هم بر سایتهای آشپزی خواهد گذاشت. به طور مثال زمانی که محتوای جامعی در مورد «الگوریتم فلوریدا ۲» منتشر کنید، این محتوا دیگر نیازی به آپدیت ندارد و همیشه (یا تا مدت زمان طولانی) میتواند جوابگوی نیازهای کاربر جستجو کننده آن باشد. وجود محتواهای همیشه سبز میتواند شما را از بهروزرسانی دائم معاف کرده و ترافیک دائمی به سایت شما جذب کند. از جمله فاکتورهای الگوریتم helpful content توجه به محتوا نویسی برای کاربر است که همین رویکرد برای فرشنس نیز صحت دارد. الگوریتم فرشنس می خواهد محتوای خود را صرفا برای گوگل آپدیت نکنید بلکه برای کاربر بهینه سازی را انجام دهید. لازم است مطمئن شوید حتی کاربران سابق شما نیز بعد از مطالعه نسخه جدید محتوا، اطلاعات مفید جدیدی بدست می آورند.
این در حالی است که بروزرسانی بر اساس این الگوریتم میتواند طیف گستردهای از نتایج جستجوی خاص را هدف قرار دهد. گوگل با هدف نمایش محتوای بروز و جدید، الگوریتم تازگی محتوا رو راه اندازی و منتشر کرد. هدف الگوریتم Freshness این هست که در موضوع هایی که تازگی محتوا اهمیت دارن یا بروز بودن محتوا به نفع کاربر هست، رتبه بهتری به محتوای جدیدتر بده. خیلی از وبسمترها به بروز بودن و جدید بودن محتواهای سایت خودشون جهت سفارش تولید محتوا اهمیت زیادی میدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تکنیک های موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا اطلاعاتی درباره الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness به شما ارائه کنیم و به بررسی راهکارهای موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا بپردازیم. الگوریتم Freshness گوگل بیشتر به دنبال محتوای تازهای است که به طور مداوم بهروزرسانی میشود.
در اصول لینک سازی خارجی در مورد این موضوع بحث شد که گوگل حتی سایت هایی که به شما لینک می دهند را بررسی و آنالیز می کند و در صورتی که سایت مطالب و محتوای بروز نداشته باشد، این موضوع روی رتبه سایت شما اثر می گذارد. همان طور که در مقالات منتشر شده در سایت کلیک اول به آن پرداخته شد، هدف از منتشر کردن محتوا و به طور کلی راه اندازی سایت، رساندن اطلاعات مفید به کاربر و افزایش رضایت اوست. گوگل هم بر اساس چگونگی رفتار کاربران زمانی که در سایت شما هستند، رفتار را آنالیز و بررسی می کند و بدیهی است هر چه زمان بیشتری کاربر در سایت شما بماند، نشان دهنده رضایت کاربر و مفید و کاربردی محتوای شما است. در حال حاضر نیز جستجو «ساختمان پلاسکو» در صفحه اول، بعضی از سایتهایی را به شما نشان میدهد که محتوای جدید آنها در زمان وقوع حادثه، جای محتواهای قدیمی را گرفته و در نتایج بالایی باقی ماندهاند. وب سایتی که هر هفته یک مقاله جدید اضافه می کند، عموماً در نتایج جستجو عملکرد بهتری از وب سایتی است که هر دو ماه یک بار محتوای جدید اضافه می کند. آپدیت نیز میتواند تاثیر بسزایی در تازگی محتوا داشته باشد، به طوری که یک وبسایتی که به طور مرتب محتوای خود را آپدیت میکند، جدیدتر بهنظر میرسد.
از زمانی که الگوریتم فرشنس در سال 2011 بهروزرسانی شد، قوانین آن یک عامل رتبهبندی رسمی برای گوگل بوده. در نهایت متوجه شدیم هنگامی که جستجوی کاربر نیاز به یک پاسخ جدید دارد، محتوای تازه یک عامل رتبه بندی نتایج گوگل است. احتمالا این را شنیدهاید که لینک گرفتن از سایتهای دیگر برای گوگل اهمیت دارد. اما اینکه چه سایتهایی به شما لینک دادهاند برای گوگل اهمیت بیشتری دارد. به عبارت دیگر، موتور جستجو سایتی را که به شما لینک داده است بررسی میکند و اگر این سایت محتوای بروز شده نداشته باشد یا محتوای آن قدیمی باشد، از امتیاز freshness آن کاسته میشود.
طبق آمار، چیزی در حدود ۳۵ درصد سایتهای رتبهدار در نتایج صفحات اول گوگل، پس از شروع کار Freshness، در رتبههای خود دچار تغییرات شدند و این موضوع بسیاری از وبمستران را به معنای واقعی نگران کرد. این موضوع اهمیت دارد زیرا وقتی کاربران وب بدنبال موضوعات داغ باشند، صفحاتی بیشترین شانس را خواهند داشت که حول محور آن محتوا بروز ترین اطلاعات را منتشر و یا با اطلاعات جدید بروز کنند. البته باید اشاره کنیم انتشار مجدد یک پست بدون بهروزرسانی خود صفحه، عملکرد سایت شما را بهبود نخواهد بخشید و حتی گوگل آن را تایید نمیکند. اما ترکیب این تاکتیک با بهروزرسانی محتوا، بهروزرسانی تگهای عنوان از جمله تاریخ در محتوایتان و بسیاری دیگر از استراتژیهایی که در بالا توضیح دادیم، بهشکل قابلتوجهی شانس شما برای افزایش رتبه را بهبود خواهد بخشید. کاربر هنگام جستجو به دنبال جدیدترین مطالب میگردد و بههمین دلیل QDF یک فاکتور رتبهبندی مهم در سرپ خواهد بود. ممکن شنیده باشید که هر لینکی که به محتوای شما داده میشود، یک امتیاز مثبت شمارده میشود.
اگر سایت شما اولین منبع اخبار روزانه باشد، کاربران بیشتری را جذب خواهد کرد. سیگنالهای اجتماعی، سیگنالهای پیوند جدید و خارجی مرتبط با محتوای شما میتوانند به رتبهبندیهای مرتبط با QDF و به روز رسانی الگوریتمهای قبلی مانند به روز رسانی Freshness منجر شوند. ارزش اشتراکگذاری اجتماعی موفق و فعالیتهای روابط عمومی که باعث کشف تعامل میشود، دستکم نگیرید. ابزارهایی مثل گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس میتونه به شما صفحاتی از سایت که ترافیک کمی دارند و نیاز به بهینه سازی و به روزرسانی دارن رو نشون بده. رویدادهای جدید (اخبار و اتفاقات روز)، رویدادهای تکرارشونده (مانند نتایج مسابقات یا تاریخ کنفرانسها) و محتواهای نیازمند بهروزرسانی مکرر (راهنماها و قیمتگذاریها) بیشترین تاثیر را از این الگوریتم میگیرند.
برای اطمینان از عملکرد سایت خود، بین ایجاد محتوای جدید و محتوای همیشه سبز یک تعادل ایجاد کنید، تا بتوانید کاربران متفاوت را راضی نگه دارید. تحقیقات پژوهشی نشان میدهد که تاریخ انتشار محتوا یکی از چیزهایی است که گوگل توجه زیادی به آن نشان میدهد. اگر قصد دارید بهترین نتایج را در سرپ داشته باشید، بهجایی تغییر یا حذف تاریخ انتشار، محتوا را بهروز نگه دارید. تازگی محتوا مهمه؛ چون گوگل میخواد جدیدترین و مرتبطترین اطلاعات موجودش رو در اختیار کاربراش قرار بده؛ به همین دلیل گوگل و کاربراش از محتوای تازه قدردانی میکنن. اگر میخواهید از الگوریتم فرشنس گوگل به بهترین شکل استفاده کنید و رتبههای از دست رفته خودتان را بازیابی نمایید، میتوانید از تکنیکهای عملی زیر کمک بگیرید.
با نگه داشتن URL فعلی، میتوانید از بک لینکها و پیج آتوریتی که آن لینک بهمرور بهدست آورده است نیز استفاده کنید. به مثال زیر دقت کنید.اگر یک URL با عنوان ‘/marketing-trends/’ بهجای ‘/marketing-trends-2023/’ درست کنید، این صفحه همیشه قابل استفاده خواهد بود. طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هر گونه کپی برداری به هر نحو از محتوای سایت ، توسط تیم یاس وب پیگیرد قانونی دارد. تازه بودن به خودی خود موضوع پیچیده ای است، بنابراین اگر جستجوهای متمرکز بر زمان را هدف قرار می دهید، بهتر است که بیشتر درباره آن بدانید. این یک الگوریتم جدید بود که سعی می کرد تعیین کند کاربران چه زمانی اطلاعات جدید می خواهند و چه زمانی به آن نیز ندارد. تازه بودن محتوا برای گوگل به چه معناست؟ با ما در سلکتک همراه باشید تا ببینیم آیا محتوای جدید به سئوی شما کمک می کند یا خیر.
احتمالا زمانی که مطالعه این مقاله را تمام کنید، این عدد بیشتر نیز خواهد شد. بنابراین با توجه به حجم اطلاعاتی که در محیط آنلاین بهاشتراک گذاشته میشوند، طبیعی است که گوگل دائما در حال بهروزرسانی الگوریتمهای خود باشد تا کاربران بهترین و دقیقترین محتوا را با توجه به نیاز خود پیدا کنند. همونطور که میدونید اینکه سایتهای دیگه به شما لینک بدن یک امتیاز مثبت برای سایت شما به شمار میاد؛ اما اینکه خود سایتی که به شما لینک میده محتوای به روزی داشته باشه هم خیلی مهمه. تاثیر لینک دادن سایتهای به روز به مراتب بیشتر از لینک دادن سایتهایی با محتوای قدیمی هست. فقط برخی از جستجوها در گوگل وجود دارند که نسبت به تغییرات در طول زمان بسیار حساس هستند.
آیا میدانید چرا برخی از وبسایتها همیشه در نتایج جستجوی گوگل در رتبههای برتر قرار دارند؟ یکی از دلایل اصلی، توجه به تازگی محتوا است. گوگل با استفاده از الگوریتم Freshness، به طور مداوم محتواهای وب را از نظر تازگی بررسی میکند و به محتوای جدیدتر امتیاز بیشتری میدهد. اما الگوریتم Freshness دقیقاً چه میکند؟ و چگونه میتوانیم از این الگوریتم به نفع خود استفاده کنیم؟ در این مقاله، به این سؤالات پاسخ خواهیم داد و به شما راهکارهایی برای تولید محتوای تازه و جذاب ارائه خواهیم کرد. حتی آدمها هم چیزای تازه رو به چیزای قدیمی ترجیح میدن، دیگه گوگل که جای خود داره. واقعا چه چیزی بیشتر از محتوای تازه میتونه گوگل رو از محتوای شما راضی نگه داره؟ توجه به صفحاتی که impression و ورودی بالایی دارن رو در اولویت قرار بدید و سعی کنید اونها رو با تغییرات مفید به روز کنید.
با استفاده از صفحه و URL مشابه، شما میتوانید در آینده نیز برای ترندهای بازاریابی در سال 2024 و سالهای بعدی نیز رتبه بگیرید و ترافیک جذب کنید. علت بررسی مدت زمان بازدید یک کاربر از سایت این است که برای گوگل فقط بازدید اولیه مهم نیست، بلکه بازدیدهای بعدی کاربر نیز روی رتبهبندی سایت اثر میگذارند. مثلا، اگر کاربران بهطور میانگین در هفته ابتدایی که محتوایتان منتشر شده بود 2 دقیقه در سایتتان میماندند، این عدد بهمرور زمان باید افزایش یابد و برای مثال پس از 3 ماه باید نزدیک به 3 دقیقه باشد. در نتیجه حتما در هنگام قرار دادن محتوا به این نکته توجه داشته باشید که آیا موضوع محتوا در سه دسته Freshness گوگل قرار دارد یا خیر. تازگی محتوای سایت برای کوئریهای QDF اهمیت بیشتری دارد و برای این دسته از کوئریها، وبسایتهایی که محتوای تازه بیشتری دارند (تازگی با توجه به فاکتورهای بالا) شانس بیشتری برای کسب رتبه بالاتر دارد. بنابراین گوگل مصمم است با پردازش سریعتر صفحات بیشتر، نیاز کاربران به محتوای تازه و بهروز را مرتفع کند.
سپس Google به دنبال افزایش در انتقال مجدد این نوع اطلاعات در رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها می شود تا ببیند چه چیز تازه ای است. اگر مقاله شما با معیارها مطابقت داشته باشد، رتبه بندی های Google را به شما نشان می دهد و محتوای شما را نمایان تر می کند. در این مقاله، مفهوم الگوریتم کافئین گوگل، کاربرد و تاثیری آن بر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را بررسی خواهیم کرد. اما در مقابل زمانی که عبارت «آموزش پخت خورش قورمه سبزی» را سرچ کنید، اهمیت زیادی ندارد که دستور پخت این غذا، مربوط به دو روز پیش باشد یا ۳ سال قبلتر. وقتی صحبت از محتوای بروز به میان می آید، این به معنی دست به ویرایش شدن و حذف یا اضافه کردن کلمات و عبارات نیست. همه چیز به یک برنامه ریزی خوب و هدفند نیاز دارد و شما را برای استراتژی های محتوایی تان همراهی می کند.
در همین حال سایتهای مختلفی نیز دست به تولید محتوای جدید در مورد آن میزنند. این موضوع باعث میشود که در این زمان اهمیت محتواهای جدید برای گوگل افزایش پیدا کند و مطالب تازه را به صدر نتایج بیاورد. الگوریتم تازگی محتوا یکی از الگوریتمهای موتور جستجوی گوگل است که به بهبود نتایج جستجوی کاربران کمک میکند. فاکتور تازگی محتوا میتواند با اضافه کردن محتوای جدید و به روز کردن محتوای قبلی، بهبود یافته و باعث افزایش رتبه صفحه شود. به علاوه، با بهروزرسانی محتوا، کاربران به دنبال محتوای تازهتر و جدیدتر هستند و این میتواند منجر به جذب بازدیدکنندگان جدید و بازگشت کاربران قدیمی شود. تاکنون با الگوریتم تازگی محتوا و عملکرد آن، به خوبی آشنا شدهاید؛ حالا قصد داریم تکنیکها و روشهای فوقالعادهای را آموزش دهیم که با رعایت کردن آنها، میتوانید رتبههای بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید.
به عنوان مثال وقتی شما در مورد زندگینامه ی فردی مشهور که در گذشته زندگی میکرده مقاله ای را منتشر میکنید نیازی به بروزرسانی ندارید. برای این منظور، از یک الگوریتم خاص به نام “الگوریتم تازگی” (Freshness Algorithm) استفاده میکند که برای سنجیدن تازگی محتوا و دسترسی به محتوای جدید، از چندین فاکتور استفاده میکند. به همین دلیل، باید به یک رویکرد 360 درجهای در به روزرسانی محتوا و به کارگیری روشهایی از سئو پرداخت تا بتوانید در رتبهبندی صفحات خود موفق عمل کنید. تعداد بارهایی که محتوا بهروزرسانی شده است نیز برای تعیین تازگی محتوا مهم است. این الگوریتم به صورت خودکار و به صورت مداوم صفحات وب را بررسی میکند و به دنبال محتوای جدید و تازه میگردد.
همه وابسته به سیگنال و رفتارهایی است که از جانب کاربران در بازه زمانی متفاوت دریافت می کنید. اگر شما هم جز طرفداران موتور جستجوی گوگل هستید و برای یافتن جواب هر سوالی سراغ گوگل می روید، به زمان انتشار محتوای سایت توجه می کنید و روی لینک جدیدترین سایت کلیک می کنید. حتی زمانی که به دنبال آموزش و یادگیری مطالبی در جهت افزایش و ارتقا رتبه سایت خود هستید، مطالب سایتی را دنبال می کنید که بروز و جدید است. دلیل این موضوع این است که اغلب سایتهای کپیکننده محتوا، سرعت ایندکس بالاتری نسبت به سایتهای تازه کار دارند. برای اینکه این اتفاقها نیفتد، محتوای تولیدی خود را سریعاً در شبکههای اجتماعی (مخصوصا توییتر) منتشر کنید و از آنها لینک بگیرید تا گوگل شما را به عنوان ناشر محتوا شناسایی کند.
اما گوگل از کجا این موضوع را میفهمد؟ مهمترین نکتهای که به گوگل در فهم این موضوع بسیار مهم کمک میکند، داغ (Top) بودن یک بحث یا عنوان در سطح وب است. اگر محتوایی را در سال ۱۴۰۰ منتشر کردید و قصد دارید در سال ۱۴۰۲ آن را آپدیت کنید. مقالاتی که زمان انتشار آنها با سال در عنوان مطابقت ندارد در واقع نسبتاً رایج هستند. دقت کنید که شما با انتشار محتوای جدید، میتوانید به گوگل نشان دهید که سایت همچنان فعال و بهروز است. با استفاده از برچسب های زمان، می توانید به موتورهای جستجوی اینترنتی نشان دهید که محتوای شما به روز است و در چه زمانی ایجاد شده است.
در کل، بیشترین تاثیر الگوریتم تازگی محتوا (Freshness) بر سایتهای خبری و رویدادی است که زمان انتشار و آپدیت محتوا بسیار حائز اهمیت میباشد. اینجاست که با جستجو در گوگل بروز ترین و نزدیک ترین نتایج به شما نمایش داده می شود. بهروزرسانی محتوای یک صفحه با جدیترین اخبار روی افزایش پیج آتوریتی صفحه شما تاثیر میگذارد. این بهروزرسانی شامل ارائه آمار مرتبط، تاریخهای فعلی، جدیدترین ترندهای صنعتی و اطلاعات، رویدادهای اخیر و رسیدگی به لینکهای شکسته و قدیمی میشود. اولویت را روی مقلاتی بگذارید که تعداد ورودیها و ایمپرشنهای آنها بالا است و در صفحه نتایج جستجوی گوگل، رتبه بالاتری دارند. سعی کنید این مقالات را با آمار، ارقام، نقل قولها، تصاویر و تغییرات مفید، بهروزرسانی کنید.
افزایش تدریجی مدت زمانی که یک کاربر در سایت سپری میکند، این سیگنال را به گوگل میدهد که محتوای داخل سایت همچنان تازه است. یک راهکار کاربردی برای افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت بهروزرسانی مداوم محتوای صفحه است. در این روش، بخشهای مختلف در فواصل زمانی کوتاه به مقاله اصلی اضافه میشوند یا با اضافه کردن نظرات کاربران، حجم محتوا و زمانی که کاربران در صفحه میمانند افزایش مییابد. در واقع تعیین عملکرد محتوای تازه SEO شما یکی از دلایل اهمیت بازاریابی محتوا است. الگوریتم Freshness گوگل به شما کمک می کند تا با Fresh کردن محتوا همیشه در معرض دید باشید. البته گوگل برای ارزیابی سایت شما از الگوریتمهای دیگهای هم مثل الگوریتم گوگل دنس استفاده میکنه.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری